Huawei ma nową strategię: obniżka cen, żeby utrzymać rynkowe udziały

Drukuj
Huawei trzyma udziały ilościowe, bo bardzo obniżył ceny swoich smartfonów
Huawei trzyma udziały ilościowe, bo bardzo obniżył ceny swoich smartfonów

Według nieoficjalnych informacji, Huawei na razie nie traci swoich udziałów ilościowych w polskim rynku smartfonów. Kilka miesięcy po aferze z Trumpem i Google podział polskiego rynku pod względem ilościowym nadal się nie zmienił. Delikatną przewagę ma Samsung, ale Huawei ma tylko kilka procent straty do lidera.

Trzecią pozycję stale zajmuje Apple.

Punkty w udziale w rynku traci także Xiaomi. Wydaje się, że ta firma prowadzi prawdziwą ofensywę marketingową, a tak naprawdę jej udział w polskim rynku się zmniejsza. Wynika to ze strategii sprzedaży coraz droższych urządzeń. Wartościowo udział Xiaomi zauważalnie rośnie.

Kolejne dwie marki, które odgrywają jeszcze jakąś rolę w Polsce to Motorola i LG (LG liczy się tylko ilościowo).

Huawei utrzymuje swoje udziały, bo znacznie obniżył swoje ceny. Chiński producent nie istnieje już w segmencie najdroższych urządzeń (tam sprzedaje się już tylko Samsung i Apple). Udziały wartościowe w porównaniu do Samsunga to już różnica kilkunastu procent na minus. Huawei jest liderem w segmencie najtańszych smartfonów, co pomaga mu utrzymywać wysoki wolumen sprzedaży.

Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0
Drukuj

Komentarze / 0